Go Back   Virgil Donati Messageboard > General > General Chat
User Name
Password
Register FAQ Members List Calendar Search Today's Posts Mark Forums Read


Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 09-25-2003, 02:16 PM   #1
Milo Porto
Executive Member
 
Milo Porto's Avatar
 
Join Date: Jul 2003
Posts: 1,189
Talking my first clinic...!!

guys id like to share with you the joy of my first clinic..!!

http://www.rp.edu.sg/highlights_drumbassworkshop.htm
__________________
www.brandonkhoo.com

www.myspace.com/brandonkhoo

http://www.mapexdrums.com/artists/S...io_Brandon.html

There's nothing for you to fight against, You're so unreal it's evident, You'll never be one of our kind
This ain't yours, **** you don't try, again we will rise! - lamb of god
Milo Porto is offline   Reply With Quote
Old 09-25-2003, 03:39 PM   #2
quitou
Guest
 
Posts: n/a
right on...way to go...your very own clinic...very cool...Virgil better watch out...you're gonna be hot on his heels (hahaha).
  Reply With Quote
Old 09-25-2003, 09:51 PM   #3
BrettLee
Guest
 
Posts: n/a
Yo Milo Porto, Damn cool man!! I think I need to attend your drum clinic somedays.. Might get some good pointers .. eheh...

Cheers!!
  Reply With Quote
Old 09-25-2003, 10:26 PM   #4
Milo Porto
Executive Member
 
Milo Porto's Avatar
 
Join Date: Jul 2003
Posts: 1,189
Quote:
Originally posted by quitou
right on...way to go...your very own clinic...very cool...Virgil better watch out...you're gonna be hot on his heels (hahaha).


ya right!! more like im still at his heels level!
__________________
www.brandonkhoo.com

www.myspace.com/brandonkhoo

http://www.mapexdrums.com/artists/S...io_Brandon.html

There's nothing for you to fight against, You're so unreal it's evident, You'll never be one of our kind
This ain't yours, **** you don't try, again we will rise! - lamb of god
Milo Porto is offline   Reply With Quote
Old 09-28-2003, 07:51 AM   #5
alencore
Drum Therapist
 
Join Date: Jul 2003
Posts: 2,319
wow! that's really cool Milo! keep it up.
__________________
DT...oh plzzz!!! Wise up guys and get a true master of drums (pointing at VD hehe) while you still can!!!
alencore is offline   Reply With Quote
Old 09-28-2003, 09:11 AM   #6
jonberg
Registered User
 
Join Date: Jun 2003
Posts: 526
Send a message via MSN to jonberg
Yeah, thatīs cool

I also had a couple of clinics for about 2years ago. it was scary but good experience, playing all by yourself for a crowd...thatīs nervcrecking

Keep it up Milo!
__________________
www.jonberg.se
jonberg is offline   Reply With Quote
Old 09-28-2003, 01:11 PM   #7
Milo Porto
Executive Member
 
Milo Porto's Avatar
 
Join Date: Jul 2003
Posts: 1,189
Quote:
Originally posted by alencore
wow! that's really cool Milo! keep it up.


Thanx!

Selamat po!
__________________
www.brandonkhoo.com

www.myspace.com/brandonkhoo

http://www.mapexdrums.com/artists/S...io_Brandon.html

There's nothing for you to fight against, You're so unreal it's evident, You'll never be one of our kind
This ain't yours, **** you don't try, again we will rise! - lamb of god
Milo Porto is offline   Reply With Quote
Old 09-28-2003, 01:14 PM   #8
Milo Porto
Executive Member
 
Milo Porto's Avatar
 
Join Date: Jul 2003
Posts: 1,189
Quote:
Originally posted by jonberg
Yeah, thatīs cool

I also had a couple of clinics for about 2years ago. it was scary but good experience, playing all by yourself for a crowd...thatīs nervcrecking

Keep it up Milo!



Really??!! Wow! do you have pics of that clinic??

What do you discuss about at your clinics...do you start off with a drum solo or do you play along to a tune?

i start mine with a short solo!
as it is my first clinic...i was pretty nervous...but i guess i pulled through.......*i hope*
__________________
www.brandonkhoo.com

www.myspace.com/brandonkhoo

http://www.mapexdrums.com/artists/S...io_Brandon.html

There's nothing for you to fight against, You're so unreal it's evident, You'll never be one of our kind
This ain't yours, **** you don't try, again we will rise! - lamb of god
Milo Porto is offline   Reply With Quote
Old 09-28-2003, 07:06 PM   #9
DavidPartay
meeheehee
 
Join Date: May 2003
Posts: 1,821
Send a message via MSN to DavidPartay
Dude, I wish I could do some clinics
__________________
My Website

David Pardy on YouTube
DavidPartay is offline   Reply With Quote
Old 09-29-2003, 05:44 AM   #10
jonberg
Registered User
 
Join Date: Jun 2003
Posts: 526
Send a message via MSN to jonberg
I only have one picture from a paper review, I regret that I didnīt take some pictures.

I displayed hand/foot technique, coordination, different styles and playing to records...I recorded a demo version dogboots with a friend of mine so I played to that.

I also showed some leftfoot claves and so on.

I havenīt done any since then, I canīt understand how I dared to do a clinic back then...I would be scared to death if I would do one now

Cheers!
__________________
www.jonberg.se
jonberg is offline   Reply With Quote
Old 09-29-2003, 08:22 AM   #11
alencore
Drum Therapist
 
Join Date: Jul 2003
Posts: 2,319
you're so humble, jonberg. you can do it again as long you kill those savy other drummers first, hehehe just kidding. i was planning to do something informal but didn't got through, tnk god, lol.

i like the private way of sharing and trading stuff though.
__________________
DT...oh plzzz!!! Wise up guys and get a true master of drums (pointing at VD hehe) while you still can!!!
alencore is offline   Reply With Quote
Old 09-29-2003, 09:29 AM   #12
Milo Porto
Executive Member
 
Milo Porto's Avatar
 
Join Date: Jul 2003
Posts: 1,189
Quote:
Originally posted by alencore
you're so humble, jonberg. you can do it again as long you kill those savy other drummers first, hehehe just kidding. i was planning to do something informal but didn't got through, tnk god, lol.

i like the private way of sharing and trading stuff though.


hmmmmwhen i got this offer...i sdaid okay..then i pissed in my pants.... then i thought...if im not ready now..when the hell would i be ready...i believe sometimes you just have to throw yourself into the fire...and see how badly burnt you are when you come out of it....the more you get thrown into the fire...the better you know how to get out of it quicker and minimize the damage!
__________________
www.brandonkhoo.com

www.myspace.com/brandonkhoo

http://www.mapexdrums.com/artists/S...io_Brandon.html

There's nothing for you to fight against, You're so unreal it's evident, You'll never be one of our kind
This ain't yours, **** you don't try, again we will rise! - lamb of god
Milo Porto is offline   Reply With Quote
Old 10-03-2003, 01:12 PM   #13
Milo Porto
Executive Member
 
Milo Porto's Avatar
 
Join Date: Jul 2003
Posts: 1,189
for those in this forum who has done clinics....what do you start with ???
...i.e. drum solo, playing along to tracks....??
__________________
www.brandonkhoo.com

www.myspace.com/brandonkhoo

http://www.mapexdrums.com/artists/S...io_Brandon.html

There's nothing for you to fight against, You're so unreal it's evident, You'll never be one of our kind
This ain't yours, **** you don't try, again we will rise! - lamb of god
Milo Porto is offline   Reply With Quote
Reply


Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is Off
HTML code is Off
Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Euro Clinic Tour Interview Translated by Frank jimi Clinics/Performances 25 06-22-2004 03:15 PM
Review of Virgil's North Canton, Ohio Clinic jsuplicki Clinics/Performances 11 05-01-2004 09:44 PM
virgils Tampa clinic stapper15 Clinics/Performances 3 03-31-2004 11:58 AM
The Berlin clinic! jonberg Clinics/Performances 13 11-12-2003 12:14 AM


All times are GMT -8. The time now is 09:58 PM.


Powered by: vBulletin Version 3.0.8
Copyright ©2000 - 2014, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright Đ 1997-2011 Virgildonati.com. Website created by Rudimental.