PDA

View Full Version : Devil's Slingshot out October 14th!


vendus
09-21-2007, 11:11 PM
http://mascotrecords.com/index.php?cid=3&pid=245

I just preordered it with the free poster!!!

jacksparrow
09-23-2007, 10:33 AM
http://mascotrecords.com/index.php?cid=3&pid=245

I just preordered it with the free poster!!!

Thanks, I just did the same. Can't wait.

jagdkommando
09-24-2007, 06:24 AM
... and here is a preview http://www.myspace.com/devilsslingshot

frank
09-24-2007, 08:05 AM
Sounds quite heavy! I think I like it... I'll have to listen to it a few more times though.

Matthias
09-24-2007, 12:09 PM
Sounds cool yeah!

Fonzydrum
09-25-2007, 11:06 AM
Wow, I like it too O_O

autumnlord
09-25-2007, 06:20 PM
... I think I like it... I'll have to listen to it a few more times though.

What?!?! "I think I like it" WTF?!

Frank man, that track is awesome. Plain and simple.

I absolutely can't wait for this CD to come out. If this track is any indication, this CD is going to be killer!


Happily pre-ordered this puppy! :)

frank
09-25-2007, 07:51 PM
I only listened to it once, and it's my personal opinion. What's there to "WTF" about. It's not even a firm opinion, just what came to mind first, after listening to that track once, not even fully focussed on the music.

Wtf.

cjcdrums
09-25-2007, 08:04 PM
Hehe this is what I was talking about in the "holy crap" thread. Subjectivity is so easily forgotten =)

autumnlord
09-25-2007, 11:17 PM
I only listened to it once, and it's my personal opinion. What's there to "WTF" about. It's not even a firm opinion, just what came to mind first, after listening to that track once, not even fully focussed on the music.

Wtf.

Sorry Frank. I was just kidding. You know, some good natured ribbing between Virgil fans. I hope that you didn't take it personally.

Of course music listening is a subjective activity. And to each their own. I was just blown away by the cool vibe of the track and got carried away a little. Mea Culpa.

Fonzydrum
09-26-2007, 01:44 AM
this CD is going to be killer!



Oh yeah! The track "Nederland" is like a blast! Can't imagine how cool the whole album is!

frank
09-26-2007, 06:45 AM
Sorry Frank. I was just kidding. You know, some good natured ribbing between Virgil fans. I hope that you didn't take it personally.

Of course music listening is a subjective activity. And to each their own. I was just blown away by the cool vibe of the track and got carried away a little. Mea Culpa.

Hey no problem. :) I'm sure I'm gonna love this album anyway. With three such amazing players, you can't go wrong! Too lazy and busy to google, but.. What does Mea Culpa mean?

autumnlord
09-26-2007, 07:15 AM
Hey no problem. :) I'm sure I'm gonna love this album anyway. With three such amazing players, you can't go wrong! Too lazy and busy to google, but.. What does Mea Culpa mean?

Cool. Anyway, to answer your question, Mea Culpa is basically the Latin version of "My Bad."

Here's a link: http://en.wikipedia.org/wiki/Mea_culpa

Back to the album, it will be interesting to see if the writing of this album is a true collaboration or more driven by one of the players. Either way, I have a feeling that it is going to be great.

progmetaldan
09-26-2007, 07:28 PM
I'm pumped for this album, the sample sounds killer!

I reckon I'll have to wait and order it locally, as much as i want that poster, the exchange rate is gonna make it almost $50AUD to get from Mascot... :(

frank
09-26-2007, 07:31 PM
Hey Pilgril/Dan, nice to see you on this board as well! :)

progmetaldan
09-27-2007, 05:18 AM
thanks frank... I couldn't have the usual progmetalpilgrim username, cos it was 1 character too long... :(

haha